Masaż wibracyjny

Czym jest Masaż wibracyjny?

Masaż wibracyjny polega na wprawieniu ciała pacjenta lub poszczególnych partii jego ciała w odpowiednie drgania. Wykonuje go za pomocą specjalnego urządzenia (massage gun).

Jak działa Masaż wibracyjny?

Poprzez wibracje generowane ze specjalnego urządzenia znajdujemy w nim szczególne zastosowanie w przypadku neutralizowania bóli mięśniowych oraz stawowych.

Efekt terapeutyczny polega na szybszej regeneracji tkanek, ich rozluźnieniu oraz przyspieszaniu się ukrwienie skóry i tkanek podskórnych. Następuje również poprawa trofiki tkanek, zwiększenie metabolizmu tkankowego oraz wpływa on zbawiennie na problemy nerwicowe, stany lękowe, depresję i inne zaburzenia sfery psychicznej.

Wskazania:

• choroby reumatyczne, ortopedyczno-urazowe, kręgosłupa,
  • zespół rwy kulszowej,
  • bóle głowy,
  • niektóre choroby narządów wewnętrznych.
Wykorzystanie massage gun w gabinecie.

Przeciwwskazania do Masażu wibracyjnego:

• ciąża;
  • poważne infekcje (z gorączką tle);
  • ostre stany zapalne;
  • nowotwory;
  • miażdżyca;
  • krwotoki;
  • owrzodzenia i świeże rany;
  • epilepsja;
  • tętniaki.
  • Pacjenci leczący się na nadciśnienie tętnicze krwi oraz chorobę wieńcową powinni przed masażem bezwzględnie skonsultować swój stan u lekarza, który zaleci lub zabroni skorzystanie z zabiegu.

Badania naukowe potwierdziły skuteczność masażu wibracyjnego jako metody:

• przeciwbólowej – redukcja lub całkowite zniwelowanie bólu mięśni, kręgosłupa, stawów, a także bólu pourazowego, zwyrodnieniowego i chronicznego;
  • poprawiającej krążenie i regulującej ciśnienie krwi – polecanej dla osób borykających się z niewydolnością krążeniową kończyn dolnych, obrzękami, żylakami, pajączkami, drętwieniem kończy, niedowładami, uczuciem “zimnych stóp i dłoni”, skurczami łydek, a także jako profilaktyka chorób sercowo-naczyniowych;
  • rehabilitacyjnej, stosowanej m.in. do rehabilitacji stawu kolanowego, ścięgna Achillesa, entezopatii kończyn dolnych, a także chorobach zwyrodnieniowych;
  • spowalniającej spadek masy kostnej u osób z Reumatoidalnym Zapaleniem Stawów oraz cierpiących na osteoporozę;
  • wspomagającej metabolizm poprzez poprawę perystaltyki jelit, co sprzyja redukcji masy ciała;
  • wspomagającej regenerację sportowców i zwiększającej wydajność mięśniowo-nerwową;
  • leczącej problemy natury psychicznej, np. bezsenność, depresję, trudności z koncentracją, ADHD, a także znacznie zmniejszającej stres;
  • redukującej cellulit.

————————————————————————————————————-