Masaż relaksacyjny

Czym jest Masaż Relaksacyjny?

Jest to swego rodzaju jeden z przyjemniejszych rodzajów zabiegów odprężających podchodzących od masażu klasycznego. Ma on na celu zmniejszenie napięcia mięśni oraz napięcia psychicznego. Dodatkowo oprócz wykonywanych technik można do masażu „dorzucić” np zapach olejków eterycznych, czy stempli ziołowych, które wykorzystuje się do masażu. Metoda ta jest zalecana praktycznie dla wszystkich: dorosłych, dzieci i młodzieży. Ten masaż w szczególności polecamy osobom mającym dużo obowiązków, żyjącym w stresie, a także uprawiającym sport.

Jak przebiega masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny wykonuje się przy zastosowaniu różnych technik:

• Głaskanie palcami lub całymi dłońmi ma poprawić krążenie krwi i limfy oraz złagodzić stres, jest to również technika, którą przeplata się wszystkie inne zawarte w tym masażu.
  • Ugniatanie poprawia ukrwienie ciała.
  • Rozcieranie (bez rozciągania skóry) korzystnie wpływa na likwidację cellulitu, złogów i obrzęków.
  • Oklepywanie całą dłonią lub jej kantem pobudza krążenie.
  • Powolne ruchy z wykorzystaniem środków ułatwiających poślizg, np. olejków aromatycznych, doskonale odpręża całe ciało.

Przeciwwskazania do masażu relaksacyjnego:

• Stany chorobowe przebiegające z wysoką temperaturą
  • Krwotoki i/lub tendencja do ich występowania
  • Tętniaki w okolicach usprawniania wraz z krwotokami i tendencją do ich występowania
  • Choroby układu sercowo-naczyniowego (arytmie, niewydolności krążenia, stany po zawałach itp.)
  • Zakrzepowe zapalenie żył
  • Zaburzenia czucia
  • Zmiany dermatologicznie zakaźne
  • Okres ciąży oraz czas menstruacji