Mata Wieloigłowa Podhale

Mata Wieloigłowa – metody stosowane w gabinecie#2

Igieł ciąg dalszy! Post 2 z serii #Metodystosowanewgabinecie.

Mata wieloigłowa LYAPKO wpływa na zmniejszenie dolegliwości bólowych, skurczy poprawia, aktywizuje mechanizmy tkankowe obrony immunologicznej, zwiększa we krwi poziom peptydów podobnych do opium i hormonów antystresowych, obniża poziom wrażliwości receptorów bólu, wpływa pozytywnie na psychikę i emocje i w rezultacie stymuluje ogólne mechanizmy adaptacyjne człowieka. Długotrwała impulsacja peryferyjna do ośrodków rdzenia kręgowego wywołuje miejscowe reakcje odruchowe w strefie przyłożenia aplikatora, które przejawiają się w postaci rozszerzenia naczyń włosowatych i aktywacji naczyniowego łańcucha mikrocyrkulacji, w poprawie przepływu krwi przez arterie i żyły, czemu towarzyszy miejscowe podwyższenie temperatury i zaczerwienienie skóry, rozluźnienie mięśni, stymulacja przemiany tkankowej, poprawa procesów regeneracyjnych.

Należy też zaznaczyć, iż lokalna (miejscowa) poprawa krwioobiegu podczas terapii aplikacyjnej ma miejsce bez dodatkowego obciążenia serca, dzięki wchłanianiu przez naczynia włosowate krwi z sieci tętnic kosztem osmozy i ciśnienia ujemnego w strefie żyłek postkapilarnych. Jest to bardzo ważne dla wszystkich kategorii chorych, a szczególnie dla tych, którzy cierpią na chorobę niedokrwienną serca, niewydolność krążenia I i II stopnia oraz dla ludzi w podeszłym wieku. (opis pochodzi z oficjalnej strony dystrybutora marki LYAPKO – https://lyapko.pl/)

Zastosowanie aplikatora:

– Choroby i uszkodzenia aparatu ruchowego (bóle mięśni, choroby reumatyczne, przeciążenia aparatu nerwowo – mięśniowego itp.)
– Schorzenia systemu nerwowego (neuralgie, lumbago, bóle neurologiczne, migreny,znużenie mięśni itp.)
– Schorzenia serca i naczyń (hipertonia, hipotonia, niedokrwienne choroby serca, żylakowatość kończyn dolnych, hemoroidy, stenokardia).
– Choroby narządów oddechowych (zapalenie płuc, krtani, nieżyty oskrzeli, anginy).
– Choroby układu pokarmowego (nieżyty żołądka, zaparcia, hipotonia żołądka, dyskineza pęcherzyka żółciowego, zapalenie trzustki)
– Choroby i schorzenia urologiczne (kłębkowe i odmiedniczkowe zapalenie nerek, zapalenie pęcherze moczowego, bóle w pęcherzu moczowym)
– W kosmetologii
– W sporcie

Leczenie:

Wykonuje się 10-12 zabiegów aż do zmniejszenia odczuwania bólu. Cykl terapii można powtórzyć po 2-4 tygodniach.

Zastosowanie aplikatorów Lyapko umożliwia:

• wytworzenie pola elektrycznego w skórze dzięki aktywnemu efektowi galwanoelektrycznemu zapewnionemu przez wieloigłową refleksoterapię. Aplikacja igłami o różnych potencjałach elektrycznych powoduje powstawanie między nimi prądów galwanicznych.
• terapeutyczny wpływ na strefy przewlekłego bólu i obszary z nimi sąsiadujące oraz okolice je otaczające
• zastosowanie wieloigłowych aplikatorów jako narzędzi diagnostycznych aby rozpoznawać schorzenia występujące różnych układach organizmu (obserwując reakcję skóry na kontakt z aplikatorem)

Jeśli chciałbyś również sam w domu używać aplikatora pamiętaj:
“Czas seansu” (leżenia na nim, oddziaływania na skórę) zależy od efektu, który chcemy osiągnąć:
– znieczulenie dolegliwości bólowych, tonizowanie, podwyższenie wydolności oraz ciśnienia tętniczego (hipotonia): czas ok. 7-10 minut
– osłabienie dolegliwości bólowych, usunięcie chronicznego bólu, obniżenie ciśnienia tętniczego,
– osiągnięcie efektu relaksacyjnego i usypiającego: czas ok. 15-30 minut, do 2 godzin

Po zastosowaniu aplikatora wskazane jest jego dokładne umycie przy mocy letniej wody i płynnego mydła. Następnie należy wysuszyć pod strumieniem ciepłego powietrza, najlepiej za pomocą suszarki.

Aby poczuć ulgę ważny jest odpowiedni dobór aplikatora oraz ułożenie. Szczególnie w przypadku mat istotne jest równomierne rozłożenie ciężaru ciała, nie można układać ich na całkowicie równej powierzchni (np twardej podłodze). Aplikator musimy dopasować do wyprofilowania ciała, szczególnie do lordoz kręgosłupa w odcinku szyjnym i lędźwiowym – pomocne w tym zakresie są poduszki oraz zrolowane ręczniki. Podczas aplikacji przez pierwsze 5 minut można odczuwać lekki dyskomfort, spowodowany odczuciem kłucia i ciepła na powierzchni ciała, następnie czujemy kojące ciepło i zmniejszenie dolegliwości co spowodowane jest zadziałaniem procesów adaptacyjnych naszego organizmu.